Geberit showroom

Geberit showroom

Geberit showroom

Miejsce: 
Warszawa
Powierzchnia: 
380m2
Data: 
2010

Showroom firmy Geberit Koncepcja projektu showroomu Geberita opiera się na założeniu przenikalności: przenikaniu formy zredukowanej do minimum, przenikaniu funkcji i przenikaniu technologii. Szklane kostki przechodzą jedna w drugą, mając za zadanie stworzenie nowego środowiska jedynie poprzez określenie granic przestrzeni, bez narzucania formy. W procesie tworzenia mniejszą wagę odgrywała kreacja formy, ważniejsze było stworzenie perfekcyjnie działającego mechanizmu, podporządkowanego określonym zadaniom. Jednym z najistotniejszych elementów tego projektu jest gra światła, dźwięku i obrazu. Oddziaływanie odbywa się na wielu płaszczyznach i pozwala na bardziej emocjonalny odbiór. Projekt zbudowany jest na zasadzie mechanizmu powleczonego przejrzystą powłoką. Jest obiektem zawieszonym pomiędzy światami. Przestrzeń niczyja pomiędzy przestrzenią prywatną a przestrzenią publiczną. Strefa showroomu tworzy przestrzeń wystawową i kontemplacyjną, określaną na zasadzie kontrastu. Technologia przenika się z naturą. Główny motyw stanowi najnowszy, ekskluzywny produkt firmy Geberit – Aquaclean 8000+. Zaprojektowane oświetlenie pozwala na tworzenie różnorodnych scen świetlnych, dzięki czemu można zmieniać charakter ekspozycji. Dodatkowo nastrój potęgowany jest przez dźwięk i obrazy wyświetlane na telewizorach marki Bang&Olufsen, a także poprzez rzutniki na szklanych taflach. Woda padająca z deszczowni Starcka z kolekcji Axor doskonale komponuje się w tej przestrzeni, a detale z łazienkowej kolekcji Axor Massaud są doskonałym dopełnieniem. Całość sterowana jest za pomocą systemu GIRA – dotykowych paneli i pilotów B&O pozwalających na zmianę konfiguracji wszystkich elementów wnętrza. Szklana ściana z nadrukiem górskiego pejzażu szwajcarskich Alp stanowi romantyczne tło dla całości. Zza szklanych tafli wyłaniają się konstrukcje stelaży Geberita. W założeniu, strefa ta swoim charakterem miała nawiązywać do oczyszczającego spaceru w lesie nad górskim jeziorem. Szklana fasada w showroomie została zaprojektowana w sposób umożliwiający zmianę natężenia światła zarówno dziennego, poprzez zastosowanie żaluzji, jak i oświetlenia sztucznego. Tak zaaranżowana przestrzeń pokazuje, że można osiągnąć harmonię poprzez połączenie technologii i natury. Kolejna strefa przeznaczona jest zarówno do spotkań jak i prezentacji multimedialnych i filmów. Swoim wyposażeniem podkreśla wysoką rangę marki Geberit. Poprzez zestawienie kilku luksusowych brandów uzyskano pożądany kod. Ta strefa posiada flagowy system nagłośnienia Bang & Olufsena –Beo Lab 5. Na szklanych powłokach wyświetlane są prezentacje, dzięki czemu zmienia się charakter pomieszczenia, a bariery ze szklanych tafli stają się bardziej widoczne. Dopełnienie i wisienkę na torcie stanowią meble USM, Le Corbusiera i Marcela Breuera. Jednym z najistotniejszych elementów jest tu jednak gra światła dźwięku i obrazu. Sala szkoleniowa Główną ideą przy projektowaniu tej strefy była elastyczność. Szklana kostka została zaprojektowana w sposób umożliwiający reorganizację ekspozycji w zależności od rodzaju szkolenia. Pomieszczenie jest w pełni modyfikowalne. Szklane ekspozytory mogą zmieniać konfiguracje i położenie. Przesuwne ściany dają możliwości prezentacji szerokiej palety produktów. Po zsunięciu szklanych ścianek powleczonych folią projekcyjną otrzymujemy dodatkowe ekrany, na których z rzutników zawieszonych pod sufitem mogą być wyświetlane filmy szkoleniowe i prezentacje multimedialne. Konstrukcja całego obiektu jest „zawieszona w powietrzu”. Szklane fasady są stężone żebrami szklanymi, a od góry spięte stalowymi ceownikami podwieszonymi do betonowego stropu. Zastosowanie szklanych, przenikających konstrukcji miało stworzyć wrażenie rozpuszczania materii w przestrzeni i dać efekt lewitujących, multimedialnych hologramów, które przechodzą przez kolejne warstwy szkła. Jednak najistotniejszym elementem w showroomie Geberita jest innowacyjna technologia i niezawodne działanie mechanizmu, jak w szwajcarskim zegarku.

Publikacje